החוויה הראשונה בפעילות "מוסיקה וסין" היא הומוריסטית דרך "שיר השטות "
שניים סינים.
להלן מילות השיר:
שניים סינים עם כינור גדול ישבו בצד הכביש ופטפטו בקול גדול. בא שוטר, גרש אותם, וזה הכול. שניים סינים עם כינור גדול.
מהלך הפעילות:
בשלב ראשון ניתן לשיר את השיר בעודו מושמע ברקע.
לאחר היכרות עם השיר, ניתן לשאול את הילדים אם הם שמו לב למשהו מעניין בשיר.
לאחר מכן ניתן לסכם כי נהוג לשיר בית אחד בשיר מספר פעמים, כאשר בכל פעם הוא מושר באופן שונה, המבוסס על תנועה תחבירית אחרת. זאת הזדמנות לשוחח עם הילדים על כך שמילים מורכבות מתנועות שונות (אה, אי ,אה, או, או), להם שמות שונים (קמץ, חיריק, סגול, חולם ושורוק בהתאמה.)
לאחר ההיכרות עם התנועות, ניתן לשחק עם הילדים את משחק מילים המבוסס על היכרות עם התנועות. ההורים מכריזים על מילה, הילד בוחר תנועה והוגה את המילה על פי התנועה שבחר.
לאחר היכרות עם הגירסה הבסיסית של השיר, והתנסות בשירה שלו, ניתן לשמוע גירסה של שלמה גרוניך לשיר זה. גירסה זו מכילה סגנונות מוסיקליים מגוונים המוחלפים בקצב מהיר, החל ברוק, המשך באקפלה ועד שירה בסגנון חסידי.
בשלב זה ניתן להסב את תשומת לב הילדים כי למרות שהשיר עוסק בשני סינים המוסיקה אינה סינית כלל. אבחנה זו, תשמש כגשר להיכרות חוויתית עם המוסיקה הסינית בפעילויות הבאות, בהן יאזינו הילדים למוסיקה הסינית במקביל לריקוד, והקראת סיפור.
פעילות שנייה:
היכרות עם כלי נגינה סיניים
"בארץ סין" (לאה גולדברג)
להאזין למוסיקה סינית ברקע בזמן הקראת הסיפור של לאה גולדברג "בארץ סין ."במסגרת הקראת הסיפור, ניתן לשוחח עם הילדים על אזכורים שונים לתרבות הסינית כגון מקומות, דמויות וכו'.
לצלילי מוסיקה סינית ניתן לגלם בריקוד את דמות הדרקון, או הרקדניות עם לבוש מתאים וכיו"ב.
המצאת שמות סיניים יכולה להוות סיום מעלה חיוך לפעילות .
היכרות עם כלי נגינה סיניים
לאחר שהתרגלו הילדים לשמוע מעט מוסיקה סינית ניתן להכיר להם כלי נגינה סיניים. (ניתן למצוא קטעי נגינה על כלים אלו ב – youtube ).