פעילות זו כוללת היכרות עם הסולת ואפית עוגת בסבוסה.
במהלך הכנת המתכון מומלץ לשתף את הילדים במדידת רכיבי המתכון. כדי למדוד כמויות שברים שלושת רבעי כוס סוכר ,1/4כוס רוויון, כדאי להשתמש בכוס חד פעמית, לסמן עליה חלקים ולתת לילדים למלא הכוס עד הקו המסומן . את החמאה כדאי להמיס בכלי זכוכית הנתון בתוך קערת מים חמים ולעקוב יחד עם הילדים אחר תהליך ההתכה של החמאה. לאחר סיום ההכנה ניתן לשתף את הילדים בחיתוך העוגה. מאחר והעוגה עשירה ומתוקה מאוד רצוי לחתוך לחתיכות קטנות. ניתן לדון עם הילדים על גודל החתיכה וכמה חתיכות עוגה נקבל .
מהלך הפעילות לילדים
סולת וקמח
הסולת מיוצרת מגרעיני חיטה. כשטוחנים את החיטה מרבית הגרעינים נטחנים לקמח דק ומיעוטם נטחנים לגרגרים גדולים יותר – זוהי הסולת.
הסולת מתוארת בלשון התנך כמוצר יקר, "וַתַּעְדִּי זָהָב וָכֶסֶף, וּמַלְבּוּשֵׁךְ ששי (שֵׁשׁ) וָמֶשִׁי וְרִקְמָה, סֹלֶת וּדְבַשׁ וָשֶׁמֶן, אכלתי (אָכָלְתְּ); וַתִּיפִי בִּמְאֹד מְאֹד, וַתִּצְלְחִי לִמְלוּכָה." (יחזקאל, ט"ז ,יג'). גם כיום משתמשים בביטוי "סלתה ושמנה" כדי לתאר עושר ויוקרה.
השוו בין סולת לקמח: התבוננו בצבע, געו בסולת ובקמח – מה ההבדל בתחושה? האם יש הבדל בריח? כיצד לדעתכם ישפיע ההבדל בין הסולת והקמח על אפית העוגה ?
הכנת העוגה
בסבוסה פרושו בערבית מתוקה.
הסתכלו על מרכיבי המתכון – אילו מהרכיבים גורם לכך שהעוגה תהיה מתוקה?