יום היכרות, ראיונות קבלה והרשמה לתלמידים המעוניינים ללמוד במרכז חמ"ה ולהוריהם יתקיים בתאום אישי מראש.
——————————————————————————————————————————————–
ראיונות קבלה יתקיימו  באוניברסיטת חיפה, בניין חינוך, קומה 3 , חדר 307
לתיאום ראיון יש ליצור קשר בטלפון 04-8288351 או להשאיר פרטים בקישור המצורף ואנו ניצור עמכם קשר.
——————————————————————————————————————————————–
שילוב תלמידים מחוננים ומצטיינים מכיתות ו' יישקל על בסיס אישי.

תנאי קבלה:

  • המלצת בית הספר
  • הסכמת ההורים (את הטופס יש להדפיס, למלא ולשלוח חתום).
  • הישגים גבוהים ברוב המקצועות.
  • ראיון אישי אליו יש להביא את מכתב ההמלצה ותעודה מבית הספר.

תנאי תשלום:

– השתתפות בפעילות המרכז כרוכה בתשלום כולל של  2500 ₪ (כולל דמי ההרשמה).

– דמי הרשמה ע"ס 100 ₪ יצורפו לטופס ההרשמה.
– יתרת התשלום תתבצע בשלושה תשלומים:  800 ₪  ב- 2.11.21   ,   800 ₪  ב- 2.12.21 , 800 ₪  ב- 2.1.22
יש למלא טופס דמי השתתפות במרכז, ולהעבירו עם יתרת התשלום ב- 3  צ׳קים דחויים עד לתאריך 15.9.21.
– תיבדק אפשרות למתן מלגות על-פי מדדים סוציו-אקונומיים.

* פתיחת קורס מותנית במספר הנרשמים
המפגשים יתקיימו באוניברסיטת חיפה בימי ראשון, בין השעות 19:15-16:30 ו/או במפגשים מקוונים.

חלקיקים, אנרגיות גבוהות ואסטרופיזיקה

  • מהו הקשר בין חלקיקים וכוכבים?
  • מה היה לפני המפץ הגדול, מהי ההתחלה של כל ההתחלות?

רטוריקה, שכנוע ודיבייט

  • מהי הדרך לשיכנוע מהיר ואפקטיבי?
  • כיצד ארכוש ביטחון לעמוד מול קהל?

ארכיאולוגיה – סודות מן העבר…

  • כיצד תצפית ואנליזה של השרידים שנמצאו בשטחי החפירות מאפשרים לנו להבין את עברה של התרבות האנושית?
  • מהן התגליות המרעישות שנחשפו באתרי החפירות ושפכו אור שונה על אירועי העבר?


לוגיקה ומשחקי חשיבה

  • מה בין מתמטיקה, הגיון והנאה?
  • כיצד אוכל לנצח ומתי?

אתגרי חשיבה וחדרי בריחה

  • האתגר שבחידה – מה הופך שאלה טובה לחידת אתגר?
  • מה הפך את חדר הבריחה למשחק מספר אחת בעולם המודרני?

המסע אל מח האדם

  • כיצד מוחנו משפיע על רכישת ידע, זכרון, תפיסה וקבלת החלטות?
  • מהו הקשר בין מבנה המוח לתפקידיו השונים, ומה עלול להשתבש בדרך…?

מחשבים, רובוטיקה ורחפנים

  • האם הרחפן יכול ללמוד ולזהות אנשים?
  • האם רחפן צעצוע קטן, בעל סוללה של 7 דקות, יכול לטוס ברצף 24 שעות?

פיתוח יצירתיות וחשיבה ביקורתית בשבילי האומנות המודרנית

  • כיצד ניתן להפוך את התיאוריה האומנותית ליצירת אומנות עכשווית?
  • מהן הדרכים, בהן ניתן להביע את האומנות דרך הכלים הטכנולוגיים העכשויים?

——————————————————————————————————————————————————————————————————————————

• כל תלמיד/ה ילמד/תלמד שני קורסים שנתיים.
• בכל מפגש יתקיימו שני שיעורים. (משך כל שיעור כ-  75  דקות).
• בסוף שנת הלימודים יתקיים כנס מסכם בו יציגו התלמידים עבודות גמר.
• הכנת העבודות תתבצע בהדרכתו של צוות המרכז.