מוזיאונים בצרפת - נתינה ותרומה

תקציר

הפעילות מציגה את סיפור ההקמה של מוזיאון הכט באוניברסיטת חיפה וקושרת בינו לבין ערכים של  אלטרואיזם ותרומה לחברה כפי שהם מוכרים ומובנים לילדים מחיי היומיום שלהם.

רצוי לקיים פעילות זו כהכנה לביקור וכהמשך לפעילות "אוספים". ניתן לקיימה בדרך למוזיאון או  אפילו בעת ההגעה והכניסה אליו.

פעילות עם הילדים

סיפור הקמת מוזיאון הכט דומה במידה רבה לתהליכים ההיסטוריים שבבסיס הקמתם של מוזיאונים רבים בעולם. המוזיאון הוקם עקב החלטתו של ד"ר ראובן הכט להעמיד את אוסף האומנות  והארכיאולוגיה שאסף במהלך חייו לרשות הציבור .

•       קראו אודות תהליך הקמת המוזיאון כפי שהוא מתואר באתר המוזיאון.                 

•       ספרו לילדים את הסיפור תוך שאתם מקשרים אותו להיסטוריה של המוזיאונים כפי שתוארה בפעילות "אוספים" ולחוויה שלהם עצמם כמי שהתנסו או עדיין מתנסים באיסוף, שימור והצגה של אוסף חפצים הקרוב          לליבם.

•       נסו לחשוב עמם מדוע החליט ראובן הכט לתרום את האוספים שלו ולסייע בהקמת המוזיאון.

•       שוחחו על השאלה מה אנשים מרוויחים כשהם תורמים משהו משלהם למישהו אחר או לחברה כולה?

•       האם מצב כזה מוכר לילדים מחיי היומיום? נסו לחשוב עמם על מצבים שבהם תרמו משהו למישהו אחר (חלקו ממתק שהביאו איתם לגן עם חבר/ה, תרמו משחק או בגד לנזקקים ,סייעו למישהו שביקש עזרה,               ועוד)  

 

כיצד הרגישו כאשר עשו זאת? האם מדובר בתחושה נעימה, ומדוע?

 •

אם יש באפשרותכם ספרו להם על התנסות שלכם בנתינה ובתרומה לזולת (בהווה ובעבר ,כמבוגרים וכילדים) ועל התחושות הכרוכות בכך, המחירים והרווחים.

 •

ניתן לחבר את השיחה לסוגיה של יחסי הורים וילדים או סבים / סבתות ונכדים, המבוססים מחד על נתינה והקרבה והמתגמלים מאידך בסיפוק, אהבה וקירבה.

 •

ריכוז הקישורים

מאת: הדס נצר דגן