מקור: pixabay.com

פרויקט מפת"ח מתמטי עוסק בפיתוח ויישום משימות פתוחות לכיתות הטרוגניות בחטיבת הביניים.

הגישה תומכת בעבודתם של מורים למתמטיקה המלמדים בחטיבת הביניים ויכולה לעזור להם להתמודד עם ההטרוגניות של כיתה.

אנו מאמינים כי ניתן לפתח את החשיבה, להעלות את המוטיבציה של התלמידים, לשפר את יכולות החשיבה וההבנה שלהם, ואף להעלות את הישגיהם.

המשימות הן משימות פתוחות מתוכנית הלימודים ומעודדות פיתוח של חשיבה מתמטית. אלו משימות מרובות תשובות ומרובות פתרונות. ישומונים לחקר מתמטי מלווים את הלמידה.

מטרות הפרויקט עבור מורים
  • להביא לשינוים בתפיסות בקרב המורים לגבי האפשרות לפתח יכולת מתמטית אצל התלמידים.
  • לפתח מומחיות ביישום של שיטות הוראה מגוונות המאפשרות גישה דיפרנציאלית להוראת מתמטיקה וניהול כיתה הטרוגנית.
  • לקדם מיומנויות הוראה המאפשרות פיתוח יצירתיות מתמטית בקרב התלמידים ומוטיבציה לממש את הפוטנציאל המתמטי שלהם.
  • לפתח כלים דידקטיים ומתמטיים התומכים בעבודת המורים בכיתה הטרוגנית.
  • לפתח מודעות בנוגע לחשיבות של אספקטים רגשיים וחברתיים בהוראת המתמטיקה
 
 

מטרות הפרויקט עבור תלמידים

  • להוביל תלמידים למיצוי הפוטנציאל המתמטי שלהם.
  • לפתח ידע ומיומנויות המאפשרים המשך לימודי מתמטיקה ברמה גבוהה.
  • לפתח אצל התלמידים מוטיבציה ואמונה ביכולתם האישית.
  • לפתח מיומנויות של ויסות עצמי בלימודי המתמטיקה.
  • לקדם לחשיבה מתפתחת ולהביא לשיפור בהישגים הלימודיים.

צוות פרוייקט מפת"ח מתמטי

 

פרופ' רוזה לייקין – ראש הפרוייקט
אירינה גורביץ' – מנהלת הפרוייקט
יעל לין – רכזת יישום והפעלה
שריגה דינור – חברת צוות פיתוח והטמעה
בינה לנגמנץ – חברת צוות פיתוח והטמעה
ד"ר אילנה וייסמן – חברת צוות מחקר
סיגל קליין – אחראית מחשוב ותכנות, חברת צוות מחקר
אביבה ששון – רכזת אדמיניסטרציה
אילונה גלבוב– חברת צוות אדמיניסטרציה

לאתר מפת"ח מתמטי ולמשימות