רשימת הקורסים לבחירה בשנת תשפ"ב

נבחרת דיבייט

ישראל היא מעצמה בתחום הדבייט. בכמחצית מאליפויות העולם האחרונות לליגת האוניברסיטאות בדיבייט, זכו דיבייטורים ישראלים. חלק מהמנצחים היו דיבייטורים שכבר השתתפו בליגת הדיבייט לתיכונים בישראל. מה מצפה לנו השנה? התכנית השנה תתמקד בגיבוש נבחרת הדיבייט של מרכז חמ"ה שעתידה להתחרות בליגת התיכונים של ישראל. במפגשים ישולבו סדנאות, משחקים ופעילויות להקניית הכישורים הנדרשים, אימוני דיבייט ו...השתתפות בתחרויות של הליגה. למה כדאי לכם להצטרף? • דיבייט - ספורט כיפי לאנשים חכמים ויצירתיים (או אנשים שרוצים להיות יותר גמישים מחשבתית). • פיתוח מיומנויות חשובות לעולם האמיתי - יכולת הבעה בעל פה, חשיבה ביקורתית לטיעונים של אחרים, ניתוח הצעות חוק או רעיונות באופן מובנה, דיבור מובנה בפני קהל, פיתוח טיעונים והעלאת הביטחון בדיבור בפני קהל.  • למידה, תוך התנסות בדיבייט, במגוון נושאים ומתחומים שונים, כמו: מדעי המדינה, משפט, קרימינולוגיה, פילוסופיה, פסיכולוגיה ועוד. אז בואו לקחת חלק בנבחרת, ולהיות הדיבייטורים של המחר!

לוגיקה וקבלת החלטות

המונחים "לוגיקה וחשיבה ביקורתית" חוזרים לימי קדם. לוגיקה וחשיבה ביקורתית שימשו עבור היוונים כלי לביקורת חברתית ולשיפור נפשו של האדם. בהמשך, החל מהמאה ה – 16, מאה שבה האנושות חזתה בתחילתה של המהפכה המדעית, הלוגיקה והחשיבה הביקורתית שימשו כלי מרכזי בחקר הטבע ובחקר הדומם. במאה העשרים, הלוגיקה והחשיבה הביקורתית ליוו את פיתוחה של התיאוריה שהפכה להיות המובילה בחקר קבלת ההחלטות: תורת המשחקים.  שלושה תחומים אלו—חקירת תהליכים חברתיים; חקירה מדעית; וחקירה של האסטרטגיה האופטימלית לקבלת החלטות—הם אלה שיעמדו במרכז הקורס.

עיצוב משחקי מחשב

התשוקה לשחק מלווה את האדם מתחילת דרכו בעולם הזה - מראשית ההיסטוריה האדם יצר לעצמו משחקים שונים שאיפשרו לו לברוח לעולם דמיוני ולחזק את כישוריו בצורה מהנה ו/או פשוט להעביר את הזמן בצורה נעימה יותר. כולנו נולדנו מעצבי משחקים, שהרי כל תינוק יודע כיצד להפוך את החפצים שמסביבו למשחק. המהפכה הדיגיטלית הפכה את המשחקים לדבר מורכב יותר אך נפוץ יותר - כולנו משחקים במחשב או בסמארטפון, אבל שכחנו שביכולתנו ליצור משחקים בעצמנו. בקורס זה המשתתפים יקבלו טעימה מעולם עיצוב משחקי המחשב, נלמד כלים שיאפשרו לכל המשתתפים בו להפוך למעצבי משחקים ולהשתמש ביצירתיות שלהם לברוא עולמות משחק חדשים. המשתתפים ילמדו את עקרונותיו, יתנסו בעצמם במחקר והערכה של משחקים שונים ויצרו בצוותים משחקים בעזרת תוכנת Unity- הכלי המקצועי והמקובל בתעשייה.

פרטים והרשמה

יום היכרות, ראיונות קבלה והרשמה לתלמידים המעוניינים ללמוד במרכז חמ"ה יתקיים בתאום אישי מראש.
——————————————————————————————————————————————–
ראיונות קבלה יתקיימו  באוניברסיטת חיפה, בניין חינוך, קומה 3 , חדר 307 או באופן מקוון.
לתיאום ראיון יש ליצור קשר בטלפון 04-8288351 או להשאיר פרטים בקישור המצורף ואנו ניצור עמכם קשר.
——————————————————————————————————————————————–

תנאי תשלום:

– השתתפות בפעילות המרכז כרוכה בתשלום כולל של  2500 ₪ (כולל דמי ההרשמה).

– דמי הרשמה ע"ס 100 ₪ יצורפו לטופס ההרשמה.
– יתרת התשלום תתבצע בשלושה תשלומים:  800 ₪  ב- 2.11.21   ,   800 ₪  ב- 2.12.21 , 800 ₪  ב- 2.1.22
יש למלא טופס דמי השתתפות במרכז, ולהעבירו עם יתרת התשלום ב- 3  צ׳קים דחויים עד לתאריך 15.9.21.
– תיבדק אפשרות למתן מלגות על-פי מדדים סוציו-אקונומיים.

* פתיחת קורס מותנית במספר הנרשמים
המפגשים יתקיימו באופן מקוון בימי ראשון, בין השעות 20:30-18:00.
במידת האפשר, יתקיימו גם מפגשים פיזיים באוניברסיטת חיפה.